Mitt Nacka

• …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

• …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Nacka gymnasium

Våra utbildningar läsår 2023/2024

Högskoleförberedande program

Yrkesprogram

Anpassad gymnasieskola och introduktionsprogram

Om skolan

Alumni - före detta elever berättar

Alumni: intervju Lydia Brorsson

13 februari 2024 kl 14:04

Jag heter Lydia Brorsson och är 20 år. Jag studerar till civilingenjör i datateknik på KTH och är just nu på mitt andra år. Jag gick ut teknikprogrammet på Nacka gymnasium 2022.

Alumni: intervju Gabriel Diskay

31 januari 2024 kl 10:52

Mitt namn är Gabriel Diskay och jag studerade Ekonomi Juridik under min tid på Nacka Gymnasium. Just nu är jag inne på fjärde året i mina studier inom Industriell Ekonomi på KTH.

Alumni: intervju Hedda Källman

27 november 2023 kl 10:52

Mitt namn är Hedda Källman, jag är 20 år och är uppväxt på Värmdö. I sensommars flyttade jag från Stockholm till Uppsala för att påbörja min barndomsdröm av att studera juristprogrammet vid just Uppsala universitet.

Elever berättar om Sam-Utland

21 november 2023 kl 16:19

På våra två utlandsprogram, Sam Utland och Natur Utland, får eleverna genomföra en del av sin utbildning i engelska Canterbury. Här berättar tre före detta elever - Magdalena, Ebba och Arif - om hur de upplevde Sam Utland och vad de gör nu.

Studenten 2024

Den 4 juni är det dags för studenterna att springa ner från scenen och ut i sommaren. På denna sida hittar du informationen om evenemanget. Sidan uppdateras kontinuerligt.

Bilder från april från anpassade gymnasieskolan

Händelser under April månad för klasserna AHV och INA i Anpassade gymnasieskolan

Nacka gymnasium fortsätter leverera toppresultat

Åter igen placerar sig Nacka gymnasium och YBC bland landets bästa kommunala gymnasieskolor. Här tar flest elever i landet examen inom utsatt tid och andelen nöjda och trygga elever samt behöriga lärare är högst i Stockholms län.

Vad hände i mars på AHV och INA i Anpassade gymnasieskolan

Händelser under mars månad för klasserna AHV och INA i Anpassade gymnasieskolan.