Mitt Nacka

• …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

• …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Nacka gymnasium

Våra utbildningar läsår 2023/2024

Högskoleförberedande program

Yrkesprogram

Anpassad gymnasieskola och introduktionsprogram

Om skolan

Alumni - före detta elever berättar

Alumni: intervju Lydia Brorsson

13 februari 2024 kl 14:04

Jag heter Lydia Brorsson och är 20 år. Jag studerar till civilingenjör i datateknik på KTH och är just nu på mitt andra år. Jag gick ut teknikprogrammet på Nacka gymnasium 2022.

Alumni: intervju Gabriel Diskay

31 januari 2024 kl 10:52

Mitt namn är Gabriel Diskay och jag studerade Ekonomi Juridik under min tid på Nacka Gymnasium. Just nu är jag inne på fjärde året i mina studier inom Industriell Ekonomi på KTH.

Alumni: intervju Hedda Källman

27 november 2023 kl 10:52

Mitt namn är Hedda Källman, jag är 20 år och är uppväxt på Värmdö. I sensommars flyttade jag från Stockholm till Uppsala för att påbörja min barndomsdröm av att studera juristprogrammet vid just Uppsala universitet.

Elever berättar om Sam-Utland

21 november 2023 kl 16:19

På våra två utlandsprogram, Sam Utland och Natur Utland, får eleverna genomföra en del av sin utbildning i engelska Canterbury. Här berättar tre före detta elever - Magdalena, Ebba och Arif - om hur de upplevde Sam Utland och vad de gör nu.

Välkomna till tjejkväll på Nacka gymnasium

Nyfiken på Bygg-, El-, Natur- eller Teknik-programmet? 25 april 15:30–18:30

Bilder från februari från anpassade gymnasieskolan

Händelser under Februari månad för klasserna AHV och INA i Anpassade gymnasieskolan.

Pi-dagen på Nacka gymnasium

Den 14/3 är det dags för en återkommande tradition på Nacka gymnasium. Den som är uppmärksam kan räkna ut vad det handlar om genom att titta närmare på dagens datum. Det är visserligen även Albert Einsteins födelsedag men tittar du på siffrorna så ser du att det är Pi-dagen som kommer att uppmärksammas med tävlingar i ljushallen och aktiviteter i biblioteket.

Nacka gymnasium har flest förstahandsansökningar i länet

På Nacka gymnasium gläds vi åt att vi återigen har flest förstahandsansökningar i länet.